Synkat :D

Jag har tänkt på en sak. Eller jag tänker alltid på saker men nu har jag tänkt på en specifik sak som är rätt intressant faktiskt. Synkningar. Tvillingar. Okej det blev två saker :P

Det brukar pratas om att de som är tvillingar (inte stjärntecknet, för det är minsann jag med ;)) har som en speciell kontakt, att de känner av varandras känslar och gör saker som att avsluta varandras meningar eller vet vad den andra tänker på. Jag tror till fullo på det, men däremot tror jag inte att det är tack vare att två personer är tvillingar.

Tänk efter. Har du syskon? Jag har fem och vi avslutar varandras meningar stup i kvarten, vet vad de andra tänker innan de sagt något och väldigt ofta låter det "smurf dig" här hemma när några säger samma sak samtidigt :P Min teori lyder att det inte handlar om man är tvilling eller inte utan att det handlar om att man levt/umgåtts mycket med en person/några personer och att man därför synkar med dem om jag får säga det själv :D

Jag har jobbat med en kursare de närmaste veckorna och ett av hennes "standaruttryck" är: sånt som händer. Störtskönt tycker jag och något som jag kopplar till henne. Nu när jag kommit hem till skogen hör jag mig själv helt plötsligt säga det: sånt som händer :P Vi har umgåtts mycket och det speglas kanske genom uttryck som i det här fallet.

Så ser jag det, men visst gör det allt lite härligare? :) Det är inte bara tvillingar som får ha speciella band, det kan alla ha :D

Right now har jag ont i mina magmuskler efter att skratt åt synkningar under kvällen :P Elins slutord: Om låten Shout inte kan muntra upp dig behöver du rehab hos syskonen Egnor :P //Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback