Svårt att hålla koll

Det är onsdag idag. För er som känner mig eller åtminstone gått samma kurser på universitetet, vet att det är ungefär så jag brukar inleda mina morgonar. Genom att högt tala om för mig själv vilken dag det är alltså. Det är rätt effektivt måste jag säga för när jag sagt det ungefär tre gånger så kommer jag ihåg det...om jag har tur ;) Det är egentligen en hel vetenskap det här med dagar och veckor så kanske är det bäst att låta bli att lägga ner så mycket energi på det ;) Tur att terminen snart börjar så jag får ordning på det igen haha

Idag har det hänt en hel del här hemma. Med brorsan i täten har vi hett upp lite gips på väggarna och så har vi plocka av hästarna skorna så att hovslagarn ska få det lite lättare imorgon. Appropå ordet "hett", nej det finns inte i SAOL och nej jag tror inte att så många stockholmare förstår det men JA det är oerhört användbart och bör användas, yes indeed säger jag bara! Hett är imperativ av verbet he som är alltför underskattat. Hm jag fick säkert inte ens termerna rätt där men om jag säger så här så är "he" grundformen av "hett" and we like that :)

Bäst att jag slutar skriva innan jag lyckas förvirra er ytterligare, men guess what? Ibland tror jag nästan att det är mitt syfte här på bloggen :D Kan du inte övertyga dem, förvirra dem! :D Hoj på er! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback