Riiiiiiix Ffffmmmmm!!!

Igår var jag iväg med större delen av syskonen till Rix Fm festival :) Som jag sa igår, bra försäsong för oss inför hockeyn ;) Övar upp händerna så de tål att klappa mycket och övar upp rösten :P Jaha kanske jag ska ge plats för en kort recension:

Fredrik Birging är alltid rolig och Maria Lindberg kan uttala Övik på "öviks-sätt" så hon ligger också på plussidan såklart :P Måste säga att det största minuset under kvällen var publiken. Kom igen, är det festival så är det! Man behöver inte bete sig som fjorton för att kunna få upp ett drag och draget i år var under all kritik. Vi gjorde vårt bäst, dock verkade högerkanten "ha det roligare" som syster uttryckte det.

Det bästa med kvällen var faktiskt Star Pilots! Hade väntat mig att Takida skulle vara bäst men när de kommer upp på scenen och mr sångare, med en öl i handen, mumlar något om låten de ska sjunga så blev jag besviken. Skärpning Takida, ni skulle ju vara kvällens höjdpunkt! Som sagt var Star Pilots bäst och det är svårt att inte impas av deras akrobatik! Lovestoned får också plus, inte bara bra artister utan roliga också. Tycker att Ramsells, som är väldigt bra, förtjänade mer love från publiken - det var till och med mer drag i Umeå och när jag stod där tänkte jag "hehe snacka om att det är bättre stämning i Övik"...mm där fick jag för det :P

När Maria tog fram Modo-tröjan för att smöra in sig kände jag spontant att jag vill skrika Modo *klapp klapp klapp* men istället börjar alla skrika Övik...fine det var väl just staden som var på tapeten just då men kom igen vi måste ju visa lite hjärta :P

Nu väntar Salem Al Fakirs gratiskonsert på onsdag, få se hur mycket ös det innebär :) First we got some plans to make :P Njut av solen om det inte redan regnar hos er för nu är det dags för ostadigt väder igen :P

Elins slutord: Modo Hockey är dom bästa, heja heja heja Modo! ;) //Elin

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Alltså, nej...Star Pilots? ÅÅåhh... Problemet med Ramsells jämfört med t.ex. Marmeladorkestern som de haft med sig tidigare är att de inte spelade några "sjunga med"-låtar (med reservation för deras första låtar, då jag inte var där). Marmeladorkestern är roliga, spelar låtar alla kan och sjunger med i och vet hur man får igång publiken.



Fast mest tror jag att det var för stort område så att publiken var för utspridd.

2010-07-08 @ 09:03:57
URL: http://kamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback