Det finns två sidor av allt

I detta nu sitter jag bredvid syster 1 och skriver på datorn. Syftningsfel, vi båda skriver på datorn. Syster 2 står och steker lök till köttfärspajen som serveras till lunch och tanken slog mig just, borde jag påstå att lök luktar eller doftar? När jag tänker efter så är det inte en speciellt angenämn doft så jag väljer att säga att det luktar, kanske till och med stinker lök :P Tur att det blir gött när det kommer i maten :)

Innan jag tar mig an djupa funderingar måste jag påpeka det faktum att Niko Dimitrakos skrivit på för Modo :D Ska bli oerhört skönt att ha honom på våran sida om han är lika bra som han var i SAIK för...hm en säsong sen? Jag vet inte riktigt men han har ju varit iväg till KHL iaf. Det ska nog bli bra och som sagt skönt att ha honom på rätt sida när det är match :D

Apropå syster 1 och 2 så har jag kommit fram till att jag borde ge mina systrar fasta nummer. Haha systrar med serienummer låter väl rätt behändligt :P Om jag hänvisar till exemplet ovan där jag benämner min lillasyster som syster 1 och min äldsta syster som syster 2 så blir det egentligen fel. Det går att tänka på olika sätt. Antingen borde jag numrera dem efter hur bra jag kommer överens med dem vilket känns lite B eller efter deras ålder. Frågan är då bara om jag ska börja med äldsta eller yngsta...egentligen så kom ju äldsta systern först så att säga så det vore väl egentligen mest logiskt. Men hela den här utläggningen är såklart onödig så länge inte övriga världen vet vilket siffror jag valt till dem :D

Imorse var jag uppe med tuppen, eller tio minuter efter kanske. I alla fall så hämtades det en ny häst igår och hon stod inne med en av valackerna så det var till att assistera vid uttagning. Normalt, eller oftast kanske passar bättre, när man släpper ihop hästar brukar det bli spring och pip och så vidare men ja det var ingen vidare show idag :P Nancy stylade och Shamir sprang med ett tag men sen blev han less :P

Jag tror att jag ska gå så långt att jag påstår att Elins slutord har gått på semester, det är min bästa ursäkt för att inte skriva något slutord ;) Så so long så länge ;P //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback