Sveriges nästa Lehman

Eftersom jag igår kom fram till att jag i framtiden skulle vilja vara en Marie Lehman (inte specifikt vara henne utan mer jobba med det hon gör) så tänkte jag att jag skulle inleda min karriär med en amatörmässig analys av stortruppen som är uttagen till JVM-träningslägret. Så här ser det ut:

Här är truppen som åker till Upplands Väsby

Målvakter: Jonatan Bjurö, Malmö Redhawks, Johan Gustafson, VIK Västerås, Fredrik Pettersson-Wentzel, Almtuna IS.

Backar: Adam Almqvist, HV71, Adam Larsson, Skellefteå AIK, Nils Andersson, Växjö Lakers, Simon Bertilsson, Brynäs IF, Jonas Brodin, Färjestads BK, Klas Dahlbeck, Linköpings HC, Tim Erixon, Skellefteå AIK, John Klingberg, Frölunda HC, Patrik Nemeth, AIK IF, Fredrik Styrman, Luleå HF.

Forwards: Parick Cehlin, Djurgårdens IF, Dennis Everberg, Rögle BK, Jesper Fasth, HV71, Max Friberg, Skövde IK, Calle Järnkrok, Brynäs IF, Carl Klingberg, Frölunda HC, Anton Lander, Timrå IK, Johan Larsson, Brynäs IF, Oscar Lindberg, Skellefteå AIK, John Norman, Djurgårdens IF, Rickard Rakell, Plymouth Whalers, Ludvig Rensfeldt, Brynäs IF, Johan Sundström, Frölunda HC, Erik Thorell, Skåre BK, Jesper Thörnberg, HV71, William Wallén, Frölunda HC, Sebastian Wännström, Brynäs IF, Mika Zibanejad, Djurgårdens IF.


23 av dessa spelare kommer att spela JVM och eftersom jag helt enkelt inte har koll på fler än kanske 5-6 av dem går jag från en planerad amatörmässig analys till en über-rookieanalys. Jag hoppas ni hänger med i svängarna. Ovan ser ni alltså stortruppen och här nedanför ser ni "min" hitte-på-trupp :P


Här är truppen som Elin tänker skicka till JVM

Målvakter: Robin Lehner, Binghamton Senators, Jonatan Bjurö, Malmö Redhawks, Johan Gustafson, VIK Västerås

Backar: Oliver Ekman-Larsson, San Antonio, Adam Larsson, Skellefteå AIK, Simon Bertilsson, Brynäs IF, Jonas Brodin, Färjestads BK, Tim Erixon, Skellefteå AIK, Patrik Nemeth, AIK IF, Fredrik Styrman, Luleå HF.

Forwards: Parick Cehlin, Djurgårdens IF, Jesper Fasth, HV71, Calle Järnkrok, Brynäs IF, Carl Klingberg, Frölunda HC, Anton Lander, Timrå IK, Oscar Lindberg, Skellefteå AIK, Rickard Rakell, Plymouth Whalers, Erik Thorell, Skåre BK, Jesper Thörnberg, HV71, Sebastian Wännström, Brynäs IF,  Gabriel Landeskog, Kitchener Rangers. Magnus Pääjärvi Svensson, Edmonton Oilers, Mika Zibanejad, Djurgårdens IF.


Nu vet jag ju redan att Pääjärvi inte får fara för Edmonton så då får jag väl trycka in Dennis Everberg, Rögle BK i truppen också. Ekman-Larsson kanske inte heller kommer lös men jag räknar med honom och Landeskog. Så om ni inte hängde med på det la jag till spelare som är uttagna men inte kommer att vara på träningslägret och som i värsta fall (som Pääjärvi) inte kommer lös från sina klubbar. Ja det ska bli intressant att se hur fel jag har när det är dags för slutgiltiga truppen hehe :P
Btw, jag fick en enkrona på posten i förrgår:

Elins slutord: Du har alltid rätt tills motsatsen är bevisad :D //Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback