Superspeed

Jag tycker det är rätt fascinerande att fundera över likheter och olikheter då det gäller olika discipliner inom hästsporten. Två av tre systrar stod för westerndelen på ÖORs (Örnsköldsviks Ryttarklubb) luciashow (det gör de imorgon också om ni missat det :P) och jag är väldigt glad över att jag bestämde mig för att följa med. Det behövs som alltid någon extra förutom den som kör för att hålla koll på saker och hjälpa till :P

I alla fall så inleder de med att rida ett nummer med en mix av westerngrenarna och sedan avslutar de med att köra barrell race vilket innebär att man ska galloppera snabbast möjliga i ett mönster runt tre koner och ja jag kan ju säga att både Shamir och Bestis hade ordentligt med fart :D Sjukt kul att se och framförallt ser hästarna ut att ha så roligt.

Kanske jag följer med imorgon också bara för att njuta av uppvisningen igen ;) Har ni missat showen kan ni kolla in på ryttaklubben.se för att reda ut vad jag jiddrar om :)

Melissa Horn på Spotify, diverse nyhetssidor uppe och om en kvart är det hockey mina vänner :D

Elins slutord: Det kan inte gå fort så länge man vet hur man stannar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback