Packorik - Konsten att packa

Hoppas att packorik inte redan står för något redan för jag har tänkt använda termen när jag pratar om min nyaste talang. Packorik - konsten att packa. Som last task på svenskan skriver vi, som ni kanske vet om ni följer bloggen, uppsats och jag ska skriva om talängslan. Vilket gör att jag mitt i retorikläsningen/skrivning av uppsatsen håller på att packa inför hemfärden. Retorik = konsten att tala (övertyga) och när vi då lägger packning till det så får vi såklart packorik - konsten att packa :D


Det är verkligen en konst måste jag säga. Det gäller att prioritera som fasen, åtminstone om man som jag vill ha så lite bagage som möjligt med sig. Det som irriterar mig mest är att jag är en sån person som måste kunna välja. Nu när jag åker hem över jul kommer jag att bestämma mig för vad jag ska ha på både jul och nyår för att ta med så lite kläder som möjligt hem. Alla "finkläder" jag har är nämligen i Umeå eftersom det numera är min permanenta bostad liksom. Som tur är har jag systrar som har samma klädsize så det finns alltid en annan utväg :P

Ta inte mitt exempel som bevis på att jag är ytlig, det är jag inte jag tycker bara om att kunna välja och så är jag duktig på att ändra mig ;P Som ni ser på bilden så har jag en viss taktik när jag ska packa. Den heter: släng allt på sängen av det du inte kommer använda innan du ska hem och packa sedan ner det innan du går och lägger dig :)

Elins slutord: Det finns inga dåliga taktiker, bara dåliga resultat //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback