JVM truppen

Jag är besviken på SVT. Vem vill inte se Sverige-Norge spela den 26 december? Allt för många gissar jag. Tydligen har det nått med produktionsgrejs att göra. Det gjorde inte mig någe mer klok eller gladare. Sånt som händer.

Den slutgiltiga truppen till JVM i ishockey är uttagen och det är dags att se efter hur fel jag hade. Ganska fel men ändå ganska rätt. Tror att fyra av de spelare jag trodde skulle få komma med blev petade. Men som sagt har jag inte så bra koll på årets yngre spelare.

Tänkte jag gör det enkelt för mig själv och markerar de jag tagit ut med fet text.

Här är hela Sveriges JVM-trupp

Målvakter

1. Fredrik Petterson Wentzel

30. Robin Lehner

(Johan Gustafsson är tredjemålvakt och ansluter till truppen den 26 december)

 

Backar:

2. Fredrik Styrman

4. Tim Erixon

5. Adam Larsson

8. Klas Dahlbeck

9. John Klingberg

12. Patrik Nemeth

15. Simon Bertilsson

25. Jonas Brodin

 

Forwards:

10. Johan Larsson

13. Johan Sundström

14. Max Friberg

16. Anton Lander

17. Carl Klingberg

18. Jesper Fast

19. Calle Järnkrok

20. Sebastian Wännström

22. Gabriel Landeskog

24. Oscar Lindberg

27. Rickard Rakell

28. Jesper Törnberg

29. Patrick Cehlin

En kort analys av det då. Jag hade tagit ut 7 backar varav en är det fortfarande osäkra kortet Oliver Ekman-Larsson och resterande är med i truppen. Bra jobbat Elin! Så på ett sätt hade jag rätt om backarna, jag missade bara John Klingberg och Klas Dahlbeck vilka kanske hade varit med om jag valt ut åtta backar och inte räknat Ekman-Larsson. På forwardsidan är endast två av mina val petade men så hade jag med Pääjärvi också trots att jag visste att han inte skulle få spela. Så hade jag och Roger skilda tankar kring målvakterna ;D Tycker jag gjorde en rätt bra gissning med tanke på att jag inte känner till många av spelarna :D

Ikväll är det Sverige - Ryssland, första matchen i Channel One så se till att bänka er framför tvn klockan 18.00 :D Det ska jag i alla fall :P

Om 30 minuter är det presskonferens, wiiiee!

Elins slutord: Att man inte har rätt betyder nödvändigtvis inte att man har fel ;) //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback