Julen spökar

Jag har drabbats av ett fenomen som jag med mitt vetenskapliga förhållningssätt vill påstå drabbar många högskolestudenter ungefär sådär i slutet av december. Det är inte någon slags novemberdepression på grund av att det blir mörkare (vilket dock slår hårt mot utbytesstudenterna) utan något så alldagligt som jul-sjukan.

Jul-sjukan är ett välkänt fenomen som i kort innebär att studenter tappar fokuset lite lagom inför julen. Ledigheten smyger omkring i Umes mörka gränder och smittar studenterna med ett slags lugn som mer eller mindre gör dem handikappade när det gäller att studera. Om jag är allvarlig? Never been more serious. Eller jo troligast :P


Även om jul-sjukan kanske inte är så vetenskaplig så finns den. När vi nu ska skriva uppsats över jul slår den extra hårt. Senast jag var på universitetet var i tisdags och hur mycket har jag fått gjort sen dess? En hel del skulle jag kunna påstå beroende på vad vi jämför mot. Det viktiga är att jag, i och med att jag åker hem om en vecka, borde ha gjort mycket mycket mer för att verkligen kunna vara ledig över jul.

Nu till veckan blir det iaf skola 8-4 på Glunten lgh 301! Vill påpeka att även den mest disciplinerade människan måste vara odisciplinerad ibland och i ärlighetens namn kan jag inte påstås ha varit det senare heller jämfört med en del andra ;P It's all about var man ligger som standard :P

Elins slutord: Utan pauser blir heller inget gjort :P //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback