Stieg Larsson och matbröd

Funderade över varför det var aska/sot lite här och var imorse men så visade det sig att det brunnit inne på byn vid tre inatt och ett tidningsbud som hade "kört runt" hade rapporterat det. Ehm alltså, tidningsbuden kör inte runt för skoj skull utan det är faktiskt deras jobb :P Jag vet inte men alla vi här hemma reagerade på sättet ÖA uttryckt sig och fick oss ett gott skratt ;P

Är smått less i rygg/axlar efter att ha jobbat ihop åtta stycken matbrödsdegar mer eller mindre i sträck men nu har vi minsann ordentligt med bröd och fika att ta med oss till helgens tävlingsäventyr. 8*15 matbrödsbullar, 1 sats kokostoppar, en sats kanelprickar och en sats muffins har hunnits med under dagen och förutom det steker syrran klart pannkakorna vi ska ha med till middag och när jag ska övervaka kvällens hockey ska jag koka potatis som ska ner i potatissallad senare i veckan. Märk väl att vi ännu inte hunnit hämta hem hästarna och syrran ska rida, fullt upp i Söomån idag. Tror mamma bakar matbröd borta hos sig också :P

Fick låna Stieg Larssons millenium-triologi av brorsan när vi var ner till Övik på ispremiären och efter att ha avverkat Män som hatar kvinnor har jag nu tagit mig drygt 10 kapitel in i Flickan som lekte med elden. Jag är oftast väldigt skeptisk när jag börjar läsa böcker som man "ska" ha läst men jag måste säga att jag inte varit uttråkad i min läsning under en sekund än så länge. Bra böcker med andra ord.

Bäst att ta tag i det sista nu så det hinns till hockey, tur att vi är ett effektivt team! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback