Ispremiären avklarad :D

Idag var det då dags för Modos ispremiär. Tänkte jag skulle börja med en glädjande nyhet eftersom jag hört talas om att Skellefteås ispremiärer ska vara så väldigt bra med mycket publik...Skellefteå hade 4500 besökare i torsdag och vi hade...*trumvirvel*...4722 besökare :D VI VANN :D Hehe inte för att det är något krig mot Skellefteå men jag måste som njuta medan jag kan ;)

För övrigt vann vi, Modo alltså, mot bandylandslaget i både skills competition och i hockey/bandymatchen :D Såklart, något annat hade ju varit skämmigt ;P Kul att se dock och framförallt härligt att se att bandykillarna nästan fick lika mycket jubel och applåder som hockeyspelarna vid presentationen av lagen. Måste dock gnälla lite på den så kallade matchen få bandykillarna fick mer jubel när de gjorde mål än Modo, det repade sig dock mot slutet men ändå :P Vi var knappast de enda som var där för Modo ;P

Vanligtvis brukar det handla om intermatch där Modofostrade NHL-spelare är med men som sagt spelade de mot bandylandslaget idag. Daniel Sedin invigde väl kubbyran så det var väl därför de hittade på något annat i år ;P Skämtåsido, det var en rolig idé och jag hoppas att de hittar på något liknande nästa år :) Måste dock få poängtera att vi satt, i princip, bredvid Zuccarello (och eventuellt Tobias Enström, honom känner jag inte igen som civil person :P) på läktaren. Känns lite fjortis att ta upp det men vadå modospelarna är ju mina idoler så lite nöjd måste jag få vara ;P

Mest jubel var det nog dock när Victor Hedman fick priset som årets back för...tredje året i rad? Ja jag tror det iaf så lättade nästan taket då :P Jag kom nästan ihåg alla 13 nya spelare när jag skulle räkna upp dem för Carro...det pinsamma i historien är att en av de två jag glömde var Niko Dimitrakos...inte okej! :P

Så då har ni som inte var där (och som därmed missade en religiös upplevelse) fått en liten rapport :D It was a lovely day and I'm in hockeyheaven right now :D Nu är det försäsong som väntar, jag måste kolla upp matcherna...och sen den 16 september smäller det nere i Gävle då vi möter Brynäs i premiärmatchen :D

Lev väl! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback