Men seriöst

Här sitter jag och skriver ett fint och glatt inlägg där jag hyllar mina kära grannar och talar om hur nöjd jag är över att få flytta till lägenhet och vad händer?! Jo bredbands********** får nått fel och misslyckas publicera inlägget! I andra termer kopplade skiten ner. Nu blir det här istället ett irriterat inlägg som klurar över om det kan vara så att operatörer är så snikna att de mixtrar med abonnemang när man sagt upp dem.

Jag har nämligen hyllat mitt mobila bredband från Tele2, jag hade tidigare 3 och det var både dyrare och sämre sätt till täckning. Men nu är råttet mågat som...äsch jag har glömt vem det var som sa det men visst var det väl en hockeyspelare kanske...ja det är det i alla fall! Tre månaders uppsägningstid och ja jag vet inte om det är inbillning men sådär en-två veckor efter att jag sagt upp abonnemanget har det börjat jävlas som aldrig förr. Ursäkta språket. Detsamma hände när jag sa upp 3, det började krångla som aldrig förr ungefär veckan efter jag sagt upp det. EJ OKEJ!

Såklart ingen skulle erkänna något sådant och som jag nämner kan jag såklart inbilla mig men är det bara jag som tycker att det är märkligt att bredbandet, som jag haft i nästan två år, bara har kopplat ner av sig själv ett par 3-4 gånger på hela den tiden medan det nu helt plötsligt kopplar ner så många gånger per dag?! Och nej det kan inte bero på väggarna, det är samma väggar som för ett år sedan. Nä sånt här gör mig arg...och konspiratorisk haha

I alla fall så har jag hämtat ut nycklarna till nya lägenheten nu :D och varit och mätat och fotat. Tyvärr får ni inga bilder alls, heller inte av den äckliga spisen som var tänkt att illustrera varför jag vill flytta från korriodren även om jag trivs. Alltså korridorens äckliga spis. Nä ni får nöja mig med min irritation så länge och hoppas på att jag orkar kämpa upp något senare ikväll.

Inte kommer jag kunna lyssna på webradion heller...DESSUTOM är det den första idag vilket borde innebära att jag har full hastighet igen men det kan ni ju drömma om! Suck jaha jag får nöja mig med P4 och låtsas som att jag inte hör all övrig rapportering från ointressanta matcher. Livebloggen lär ju inte gå heller om bredbandet ska hålla på så här...suck. //Elin

Kommentarer
Postat av: Tele2

Hej Elin,



Det är ytterst tråkigt att läsa att du tror att vi mixtrar med abonnemanget för att du har sagt upp det. För oss är det mycket viktigt att du är nöjd med din tjänst hela tiden även om du avslutat den. Det vi vet är att surfexplosionen har varit enorm under se senaste månaderna. Detta beror på att användandet av smartphones och applikationer har överträffat alla operatörers förväntningar. Vår kapacitet har inte hängt med denna kraftiga ökning.

Vi har redan förstärkt viktiga knutpunkter i nätet som hanterar mycket trafik och det arbetat fortsätter i samarbete med Telia som vi delar 3G nätet med. Kvarstår problemen rekommenderar vi dig att ringa supporten för en felsökning då det kan vara något annat som är orsaken.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2



[email protected]

2011-11-02 @ 14:07:30
Postat av: Tele2

Hej igen Elin,



Om du väljer att kontakta supporten kan du nå dem på 0772-25 25 25.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell



[email protected]

2011-11-02 @ 14:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback